tisdag 2 februari 2016

365 dagar; Dag 8 Navigator centrum

Dag 8; Navigator centrum

I Östersund, Sverige, finns ett centrum, Navigator centrum, för ungdomar som får hjälp att söka jobb och  det organiseras också aktiviteter för dem.

Nu finns även en nålbindnings aktivitet som jag håller och det är varannan tisdag eftermiddag. Endast för dom ungdomarna.

Det känns otroligt roligt att få lära ut ett gammalt hantverk till ungdomar och speciellt till dem, då jag fick hjälp av Navigator centrum för många år sedan. Det betyder mycket för mig att få kunna ge något tillbaka och även få bidra till glädje och nålbindning.

För många år sedan var det en period i mitt liv då det var mörkt och jobbigt men med hjälp av att nålbinda kom jag ur den och nu är det med lycka och värme som jag nålbinder ❤

Jag hoppas med att lära ut nålbindning kan hjälpa flera personer med att kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar