torsdag 11 februari 2016

365 dagar, Dag 15 Analysera vantar

Dag 15 Analysera vantar


Nu vill jag dela med mig ett par vackra vantar som jag fick äran att analysera. Wow, måste jag säga!
Tretrådigt vitt ylle garn och mellan glans. Garnet är tjockare än vanligt och det är precis ett sånt garn jag letar efter. Det är så otroligt härligt garn och det är varken för mjukt eller för "kliigt".
Efter att kollat hur tråden går så ritade jag ner det och senare hittade jag just den tekniken i en av nålbinidnings boken;
Nalbindning - What in the World is That?
Auther; Ulrike Claßen - Büttner

Nalbinding - What in the World Is That?

Stygnet som används i vantarna heter "Brodén stitch"

Det stygnet tillsammans med garnet gör det härligt tjockt och ändå lätt att röra fingrarna i och för att göra sysslor. Tex ägaren skrapar bilrutorna på vintern med dem.

Det är enkel och vackert broderat på skaften, enklare variant av kråkspark. Vackert! Samt en snodd med tofs!

Nu är vantarna återlämnade och oj vad jag kan längta att få se dem igen, för de är så underbart vackra!
Tack Eva för lånet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar