måndag 9 januari 2012

Grunden och livet!

Grunden av nålbindning går att finna på flera platser så det viktigaste är Du, ja, just du som vill lära dig eller att ta upp tekniken igen och ställa dig frågan: På vilket sätt lär jag mig bäst en ny/återuppliva en ny teknik? Vem lär jag mig bäst av? Vad vill jag ha för miljö runt omkring när jag lär mig?

Och var då riktigt ärlig mot dig själv för det är just du som ska genomföra och uppleva en helt ny värld!
^^ Med en helt ny värld så menar jag att få ägna en stund om dagen med nålbindning ger mig ro och samtidigt skapas möjligheten att få vara kreativ och vid görandet så visar sig detta skapande i handen. Helt otroligt roligt! Jag hoppas innerligt att du också får vara med om detta fenomen!

När du har frågat på frågorna är det lättast att du skriver ner för då kan du med lätthet se på lappen då och då när du börjar leta och när fokusen börjar att avta, se på lappen igen och poff så är fokusen där igen.
 Svaren på frågorna kommer att skiljas, vissa vill låna böcker och läsa in på allt som har med tekniken att göra och sedan ta sina första stapplande steg med tekniken. Vissa letar upp en länk som det både står om tekniken och en videofilm hur det går till att starta och där tar sina steg. Eller youtubeklipp eller den variant som jag har märkt av har fungerat bra är att gå en kurs där en lärare undervisar i tekniken där du är med i en större eller mindre eller själv med läraren. Så vad är du för en typ? Och är en variant sisådär, eller svår, så pröva en annan!

Som ni märker av så finns det så många olika vägar att gå för att lära dig tekniken, viktigast är att du börjar och bara gör! Fastnar du så se om de andra inlärningsvarianterna ger bättre förståelse.

Vid alla dessa starter behövs två redskap, en nålbindningsnål och ullgarn (gärna 3-4-trådigt). Dessa finns att köpa på muséer, garnaffärer, vikinga och medeltidsmarknader och på internetbutiker. "Den du söker skall finna" finns uttrycket och jag ska se vad som går att ordna med länkar för att underlätta. Utforska bloggens länkar! (Just idag den 10 januari 2012 finns det ej något upplagt, jag återkommer!)
Sedan är det bara att ta stapplande steg och kom ihåg vi är fler därute som nålbinder så fråga oss gärna ^^ och hör i ditt inre hurrarop från oss!

Hihihi, det känns nästan som ett religiöst samfund att nålbinda och, neeee det är mer att skicka inspiration och pep talk ^^ Jag kan nämna att jag har med stor ro fastnat och njuter av livets alla möjligheter med nålbindningens värld ^^

En vision som jag gärna vill uppleva eller skapa med Er alla; är att starta nålbindningskafé istället för alla dessa stickningskafeér. Ja, tänk er en helt vanlig vardagskväll och vi är flera samlade och tar en fika medan vi dessutom prata nålbinding, visa varandra olika tekniker inom ämnet och ha det härligt. Mmmm, längtar! Någon fler som är på g och vill skapa denna möjlighet? Skriv gärna en kommentar så kan vi slå våra påsar ihop och ordna å dona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar