tisdag 12 augusti 2014

Musik presentation för lördag kväll!


Kära läsare, JA, vi gjorde det!
Fundsurf har nått sitt mål och nu blir det bonus för alla som hjälper till nu!
 
Härmed kan vi med stolthet få presentera musikerna för lördagens musikafton! 
 
Jorun Olsson är klarinettist. Hon kommer från Jämtland och efter sina studier vid Musikhögskolan Ingesund är hon nu hemkommen. Det som karakteriserar Joruns spel är kärleken till musiken -med en rik, djup och klangfylld ton talar hon från hjärtat. 

Adrian Jones är en mångfacetterad och väletablerad violinist, känd från band såsom Gjallarhorn, Massivet och Folk All-in Band. Utöver fiol spelar han även altfiol och låtmandola. Adrian har sin spelmanstradition med sig hemifrån Siljansbygden i Dalarna, men låter ofta folkmusiken få nya perspektiv i olika musikaliska genreöverskridande möten. 
 
Under ett år har Jorun och Adrian spelat tillsammans och nu utforskar de och öppnar gränser såväl i musiken som runt om i världen. Ni kommer att få höra musik spelad på klarinett, basklarinett, sång, mandola, fiol och femsträngad viola. Ni kommer att få höra allt ifrån traditionell musik till deras egna kompositioner. 

Vi ses på festivalen!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ska för första gången i mitt femtiotvååriga liv gå på festival :D Dvs. Er :)
    Vad jag undrar är hur workshops fungerar. Betalar man, och i så fall när. Bokar man plats, eller är det först till kvarn som gäller?
    Jag har aldrig tidigare varit i närheten av nålbindning, men är skräddare och driver eget med inriktning på återanvändning och hållbar tillverkning, och nålbindning och tovning känns som en härlig förlängning till mitt skrå.

    Jag ser galet mycket fram emot helgen, och hoppas på svar :)
    Mvh /Sol Sefastsson

    (jag försökte maila, men fick felmeddelande)

    SvaraRadera