onsdag 10 september 2014

Efterlysning på nålbinderska och hemslöjdskonsulent!

Kära läsare!
Nu är nyfikenheten här och ett sökande sinne för att hitta en person som jag så jättegärna vill träffa och prata nålbindning med, nämligen Inga-Lisa Pettersson. Hon är den gamla hemslöjdskonsulten för Jämtlands län och hon jobbade otroligt mycket med och för nålbindning.

Är det någon som har kontakt med henne eller vet något mer om henne?
Kommentera gärna nedan eller fråga efter mail så skickar jag den till er!

2 kommentarer:

  1. Anna Karin Reimerson10 september 2014 kl. 22:31

    Hej!
    Inga-Lisa Pettersson var hemslöjdskonsulent i Jämtlands län. Flyttade till Leksand som pensionär och avled för många år sedan. Jag var som nyanställd hemslöjdskonsulent kollega med Inga-Lisa.
    Hälsning Anna Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna Karin!
      Tack snälla för ditt svar, nu har jag äntligen fått veta vart Inga-Lisa tog vägen och allt, må hon vila i frid!
      *I min värld har hon gjort så mycket för nålbindning i Jämtland med tagelutställningen på Jamtli, som nu befinner sig i Havremagasinet, Jamtli.Jag hoppas och håller tummar å tår att det är möjligt med en inventarie av nålbindning i Jämtland och Härjedalen.
      Anna Karin, är du fortfarande hemslöjdskonsulent?
      ....Har ni genomfört någon inventarie i nålbindning i ert län?
      Mvh/Mia, crystal foxia

      Radera