lördag 15 mars 2014

Nålbundet i tidning och i skyltfönster

I Jämtlands län har hemslöjdskonsulenterna samlat ihop konsthantverkare med företag i alla hörn av länet och gjort en tidning som heter "skapat". Tyvärr har jag inget företag = ingen annons om nålbindning från min sida. Så när jag fick tidningen i handen och började bläddra, då fann jag till min förvåning mina alster i tredje sidan! 
Snacka om att jag blev glad! 
Det roliga är att Design Centrum i Östersund 
hade bjudit in olika konst- hantverkspersoner- och företag för några månader sedan och där kunde de ställa ut sina produkter i skyltfönstret. Det nappade jag på och resultatet kan ni se på nedersta bilden; dockan med nålbundna tröjan och handsydda, korta kaftanen. Ljussättningen kan jag hinta om att jag har gjort. Tack Design Centrum för möjligheterna och ett tack till hemslöjdskonsulenterna!

Framsidan av tidningen "skapat"

Närbild av tredje sidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar