måndag 9 december 2013

Jamtli julmarknad del 2

Hej kära läsare!
Nu har julmarknaden slagit igen dörrarna för denna gång och vilken härlig tillställning det har varit!

Det har varit otroligt många som kom till hackåsateljén och flera frågade om både nålbindning och tvåändsstickning. Min hantverks och bordskollega berättade just om det sistnämnda som både visade och berättade om tvåändsstickning med otrolig pedagogisk bravur. Nu kliar det i mina händer att få prova på och det var flera som gärna vill gå kurs hos Lena Öhman. Tack Lena för inspiration och dessa tre roliga dagar!
Här kommer en mobilbild Lenas väninna tog under en av dagarna:


 Och kära läsare, under dessa dagar så var det så roligt att komma i kontakt med besökarna som var nyfikna och undrade om hantverket. I bland alla besökarna så dök det upp några kvinnor från Vilhelmina som var nyfikna vilken av teknikerna som jag kunde. Vilket jag gjorde och de blev glada. Det är så att de samlas och nålbinder i en kamratcirkel, så de visste absolut om hantverket. Detta att de visste om nålbindning gjorde att jag blev nyfiken och de visade vad de har för teknik. Det var skoj!
Till Er kära läsare; Är det någon i Vilhelmina som undrar något om nålbindning så finns det en kamratcirkel där! Dock får ni ta reda på inom vilken studiecirkel de har denna kamratcirkel, för det glömde jag att fråga. Berätta gärna här om vad ni fått veta!

Sammanfattnings var det en inspirerande, skapande och berättade dagar på Jamtli julmarkand som jag gärna gör igen nästa år! Alla är varmt välkomna då också!
Mvh/Mia, crystal foxia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar